dilluns, 25 de febrer del 2008

La societat analitza la cartelleria de campanya al diari Segre


El diari Segre publica en la seva pàgina 4 de l’edició del diumenge 24 de febrer una anàlisi feta per la Societat, que ja havia estat posada de manifest a ràdio i televisió. La anàlisi passa revista a les cinc forces amb representació parlamentària que concorren en aquests comicis al Congrés i al Senat, sota el títol genèric de "La campanya electoral. L'opinió dels especialistes", on en concret la nostra Societat analitza els "Cartes cartells en precampanya", on concloem que "els candidats busquen proximitat i naturalitat"


PSC

“Roig passió i mirada intimista”. El PSC-PSOE ha recorregut al seu color tradicional el roig passió i “d’esquerres”. Chacón i Zapatero mirren en direccions trobades i el color de pell és gris, cap al futur.

CiU

“Duran: oient i reflexiu”. El color de pell de Duran també és gris (ja hi va recórrer en una altra campanya). La seva postura de reflexió i atenció a l’interlocutori. Busca la naturalitat i la proximitat.

ERC

“Imatges en fotomaton” Les imatges dels candidats d’ERC en format fotomaton miren de transmetre que són “gent com tu”, però també impliquen continuïtat. La seva mirada és directa.

PP

“Blau corporatiu i franquesa”. El PP utilitza des de fa anys el blau com a color identificatiu. A la imatge, Mariano Rajoy mira directament l’electoral i somriu buscant franquesa i simplicitat.

ICV

“Frescor i naturalitat”. Diuen que creuar els braços significa una actitud tancada, però amb Joan Herrera s’ha buscat la naturalitat del candidat. Herrera i Moreno també miren a la càmera.